"Θαλασσοπεριπέτειες" 

Ένα θεατρικό παιχνίδι με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας του Περιβάλλοντος

Διαμόρφωση περιβάλλοντος

Απλώνουμε στο χώρο γαλάζια πανιά και κάποια θαλασσινά στοιχεία, όπως χάρτινα 

καραβάκια ή κοχύλια, για να δίνεται η εντύπωση του θαλασσινού τοπίου. 

Α’ Φάση

Ο εμψυχωτής καλωσορίζει τα παιδιά με καλοκαιρινή αμφίεση (ψάθινο καπέλο, 

πολύχρωμο ανάλαφρο πουκάμισο, βερμούδα, σαγιονάρες κ.ά.) και τους καλεί να

τον ακολουθήσουν σε μια καλοκαιρινή βόλτα στην παραλία. Η μουσική υπόκρουση 

είναι ζωηρή κι ευχάριστη.  

«Καλοί μου φίλοι, ετοιμαστείτε για μια ξεχωριστή βόλτα στη θάλασσα!»  

• Φοράμε το καπέλο μας.

• Παίζουμε κρυφτό με το καπέλο μας.

• Ετοιμάζουμε το σακίδιό μας.

• Βάζουμε αντηλιακό ο ένας στον άλλο.

• Φοράμε τα γυαλιά ηλίου.

• Φτάνουμε στην παραλία .

• Περπατάμε στις μύτες των ποδιών.

• Τεντωνόμαστε και πιάνουμε τις αχτίδες του ήλιου.

• Τις χαρίζουμε στον διπλανό μας.

• Βυθίζουμε τα πόδια μας στην άμμο.

• Πηδάμε από βότσαλο σε βότσαλο.

• Φτιάχνουμε αμμόλοφους.

• Γράφουμε μηνύματα στην άμμο.

• Κολυμπάμε με διάφορους τρόπους. 

Β’ Φάση

Ο εμψυχωτής κρατώντας ένα λευκό πανί μεταμορφώνει τα παιδιά σε γλάρους

και τα παροτρύνει να κάνουν πτήσεις μαζί του. Η μουσική υπόκρουση είναι πιο ζωηρή.

«Με το άγγιγμα από τις φτερούγες μου, σας μεταμορφώνω σε χαριτωμένα 

γλαρόπουλα!» 

▪ Πετάμε πάνω από τη θάλασσα.

▪ Πετάμε ο ένας μακριά από τον άλλο κάνοντας ελιγμούς να μην 

συγκρουστούμε.

▪ Χαιρετιόμαστε αγγίζοντας ο ένας τη φτερούγα του άλλου.

▪ Πετάμε ο ένας κοντά στον άλλο φτιάχνοντας ένα σχήμα κύκλου.

▪ Παρατηρούμε τα ψάρια που κολυμπούν στην επιφάνεια του νερού.

▪ Βουτάμε στη θάλασσα για να πιάσουμε ένα ψάρι.

▪ Όμως δεν είναι ψάρι, αλλά ένα πλαστικό καλαμάκι.

▪ Βήχουμε για να το βγάλουμε από το στόμα μας.

▪ Ουφ! Γλιτώσαμε!

▪ Βουτάμε ξανά με περισσότερη προσοχή.

▪ Όμως αυτό που γυάλιζε και το περάσαμε για ψάρι ήταν ένα αλουμινένιο 

κουτάκι αναψυκτικού.

▪ Πληρώσαμε το ράμφος μας, όμως είμαστε πολύ δυνατοί και το ξεπερνάμε 

γρήγορα.

▪ Κολυμπάμε στην επιφάνεια της θάλασσας χρησιμοποιώντας τα πόδια μας. 

(Τα παιδιά κάθονται σε ένα γαλάζιο πανί.)

▪ Εκεί που κολυμπάμε αμέριμνοι, ένα μαύρο γλιστερό πράγμα κολλάει πάνω 

μας! Πέσαμε σε μια πετρελαιοκηλίδα. Βοήθεια!

(Ο εμψυχωτής τυλίγει τα παιδιά με μαύρες φόδρες που υποδεικνύουν τα 

κομμάτια της πετρελαιοκηλίδας.)

▪ Δε μπορούμε να κουνηθούμε! Τα φτερά μας έχουν κολλήσει! 

«Μα τι ασυνείδητοι που είναι οι άνθρωποι! Από τη μια πετούν σκουπίδια στη

θάλασσα κι απ’ την άλλη το πετρέλαιο που χύνεται από τα μεγάλα πλοία μας 

προκαλεί τόσα προβλήματα!»

(Ο εμψυχωτής εμφανίζεται ως εθελοντής για τον καθαρισμό των θαλασσών και σώζει τα γλαρόπουλα από την πετρελαιοκηλίδα καθαρίζοντας τα με ειδική βούρτσα. Απομακρύνει τα μαύρα κομμάτια πανιώνπου νωρίτερα τα έχει τυλίξει.) 

Τα παιδιά επιστρέφουν στην παραλία. 

«Παιδιά, μόλις γνωρίσαμε τις δυσκολίες ενός γλάρου εξαιτίας της μόλυνσης του

περιβάλλοντος! Ουπς! Μα τι γίνεται εδώ; Βλέπω μικρά χελωνάκια Καρέτα- Καρέτα 

να προχωρούν δειλά δειλά προς τη θάλασσα…» 

• Προσέχουμε τα βήματά μας, μην πατήσουμε τα χελωνάκια!

• Απομακρύνουμε τα σκουπίδια από την παραλία, για να μην έχουν εμπόδια!

• Βάζουμε ταμπέλες που λένε ότι εδώ γεννούν χελώνες, για να προσέχουν που 

ξαπλώνουν οι κολυμβητές.

• Μιμούμαστε το χαριτωμένο περπάτημά τους.

• Κάνουμε κι εμείς την πρώτη μας βουτιά στην παραλία. 

Ο εμψυχωτής ως χελώνα (καφέ ρούχα και μια κατασκευή

προσαρμοσμένη στην πλάτη του ως καβούκι) καλεί τα παιδιά να κολυμπήσουν

μαζί  του. Η μουσική υπόκρουση είναι πιο ζωηρή. 

▪ Με τα μπροστινά μας πτερύγια σχίζουμε το νερό.

▪ Κάνουμε τούμπες στο νερό.

▪ Βγαίνουμε στην επιφάνεια του νερού, για να χαρούμε λίγο και τον ήλιο. 

▪ Αναζητούμε μέδουσες για το γεύμα της ημέρας.

▪ Κάτι γυαλίζει εκεί! Όχι μην πλησιάσετε! Είναι μια πλαστική σακούλα! Αν την 

καταπιούμε θα πνιγούμε!

▪ Συνεχίζουμε την αναζήτηση για μια λαχταριστή μέδουσα ή ένα καλαμαράκι!

▪ Κάτι βλέπω εκεί. Όχι πάλι! Ένα πλαστικό καπάκι του καφέ. Αποφύγετέ το! 

▪ Δύσκολο το κυνήγι της τροφής με τόσα σκουπίδια στη θάλασσα. 

▪ Πάμε σε κανένα βραχάκι να φάμε καμία ανεμώνη ή κανένα αχινό.

▪ Ωχ! Δεχόμαστε επίθεση από ένα τεράστιο καβούρι. Τρέχουμε να ξεφύγουμε!  

Θα είμαστε ασφαλείς στη στεριά για λίγο!

Τα παιδιά επιστρέφουν στην παραλία. Ο εμψυχωτής τους ευχαριστεί για το ταξίδι 

μαζί τους και που είδε πως προστάτευσαν τις φωλιές που γεννούν τα αβγά τους οι

χελώνες.   

Γ’ Φάση

Ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν μια ιστορία που να δείχνει πως μπορούμε να 

προστατέψουμε τα ζώα και το περιβάλλον μας. Χωρίζονται σε μικρές ομάδες

ανάλογα με το πλήθος. 


Επεκτάσεις θέματος

• Μελέτη Περιβάλλοντος (τα ζώα της θάλασσας, η μόλυνση των θαλασσών και 

του περιβάλλοντος γενικά)

• Μυθολογία (Ο θεός Ποσειδώνας)

• Μαθηματικά (ομαδοποιήσεις)

• Επίσκεψη (Ενυδρείο, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας)

• Εικαστικά (ζωγραφική, κολάζ)

• Μουσική (ήχοι θάλασσας) 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια ημέρα για το περιβάλλον